Hej,
Har renoverat min trappa och sista steget var att måla kanter och stående delar, men har förmodligen tejpat med gammal eller fel tejp och det visade sig att färgen smög under tejpen. Trappan är nyligen oljad med hårdvaxolja och den vita färgen är en halvgalns beckers.
Har ni några tips hur jag kan få bort det?
Provat skrapa med kniv, men det kommer att ta mig flera veckor att bli klar och dessutom blir det inte bra heller.
Tack!!
Har renoverat min trappa och sista steget var att måla kanter och stående delar, men har förmodligen tejpat med gammal eller fel tejp och det visade sig att färgen smög under tejpen. Trappan är nyligen oljad med hårdvaxolja och den vita färgen är en halvgalns beckers.
Har ni några tips hur jag kan få bort det?
Provat skrapa med kniv, men det kommer att ta mig flera veckor att bli klar och dessutom blir det inte bra heller.
Tack!!
Prova blöt upp färgen innan skrapning, alt någon furu/ek färgad bättringsfärg å bättra på försiktigt o hoppas att det inte syns allt för mycket, beror på ljusinsläpp i trappen
Tillägg: vanligtvis tar det 20-30 dagar för snickeri färgen å härda ordentligt, sen beror det ju på om du grundade med häft eller dylikt så färgen har fått bra fäste å suttit sig i trappanMalaren666 skrev:
Prova slipa bort det försiktigt annars....
Rakblads skrapa eller en spritt ny japan funkar nog fint å
Härligt! Bra jobbat.
Klicka här för att svara