Jag håller på och renoverar ett rum, hantverkare har bredspacklat, satt microlit på väggarna och även grundmålat en gång med täckfärg. Jag har satt latexfog i hörnen.
I taket är det snedtak med väggpanel som jag målat med snickerifärg.

Nu ska väggarna målas och jag undrar då hur jag ska gå tillväga då det är mycket pill under väggpanelen då där är lite utrymme som är svårt att komma åt.
Ska jag ta de svåra ytorna först med pensel och sen rolla över de lätta ytorna eller syns övergången mellan vad som är målad med vad isåfall?
Är det viktigt man målar allt på samma gång eller kan man vänta efter man penslat och sen ta rollern dagen efter?
Det är väggfärg matt jag ska måla på microliten med.

Redigerat:
Använd en liten elementroller till hörn/mot socklar etc, maskera med tejp och rulla sedan med lilla rollern så myclet du kan utan att pensla , måste du pensla så gör du det först, sen går du över med rollern, till sist tar du stora rollern och rollr så nära kanten du kan, microlit suger färg så var väldigt noga med att "pensla ut/rolla ut" kanterna när du sparmålar så inga fläskkanter torkar till för fort. Måla en vägg i taget är mitt tips.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.