Jag skall måla två rum där det finns väldigt uppfläkta tapethörn. Jag funderar på att skära bort det som är skadat och sätta en smal tapetremsa (eller pappremsa) innan jag målar. Finns det några andra sätt som är bättre?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom som har tapetserat där visste inte hur man gör.
Man viker inte en hel våd i hörnet, utan skär av med 5-10 mm överlapp i hörnet och fortsätter sen från hörnet med nästa våd (eller det överblivna man skar av).
Då blir det inte sådär när det rör sig i hörnet.
Men oavsett, jag skulle nog riva bort lös tapet, förmodligen krävs lite spackel sen för att få jämn yta, och slutligen foga hörnet, OBS, ej silicon, då det ej går att måla på.

Om du t.ex. rollar kommer mönstret från rollern dominera hur ytan ser ut. Troligen samma med pensel, men inte lika säkert.
Man viker inte en hel våd i hörnet, utan skär av med 5-10 mm överlapp i hörnet och fortsätter sen från hörnet med nästa våd (eller det överblivna man skar av).
Då blir det inte sådär när det rör sig i hörnet.
Men oavsett, jag skulle nog riva bort lös tapet, förmodligen krävs lite spackel sen för att få jämn yta, och slutligen foga hörnet, OBS, ej silicon, då det ej går att måla på.
Ja delvis obefogad.The Tor skrev:
Om du t.ex. rollar kommer mönstret från rollern dominera hur ytan ser ut. Troligen samma med pensel, men inte lika säkert.
Klicka här för att svara