Det här gamla teakbordet (fanér) har behandlats med hårdvaxolja, tjusigt värre. Skulle egentligen vilja ljusa upp bordet så mycket det går, gillar inte teak, men är det möjligt och i så fall hur? Sista utväg är att måla det.
Produkter som diskuteras: "trä-rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Mitt gamla matsalsbord från -20talet med ljus faner slipades och målades med tunn linoljefärg många många gånger. Ljust grågrönt - blev lite schatterad och mycket snyggt och tåligt.L LinPak skrev:
Nu var ytan ganska repig och den runda bordskivekanten skadad efter att ha stått på kant i pannrummet i minst 50 år innan bordet räddades.
Jag har slipatIntet skrev:
Ja måla i nån färg är väl egentligen det mest realistiska, är nog väldigt svårt att få teak att se ut som ett ljusare träslag.yonna skrev:
Mitt gamla matsalsbord från -20talet med ljus faner slipades och målades med tunn linoljefärg många många gånger. Ljust grågrönt - blev lite schatterad och mycket snyggt och tåligt.
Nu var ytan ganska repig och den runda bordskivekanten skadad efter att ha stått på kant i pannrummet i minst 50 år innan bordet räddades.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden