Byggahus.se
Ska måla och tapetsera om väggar tidigare målade med Nordsjös easy2clean. Upplever att färgen inte riktigt fäster vid applicering. Se bild. Är det bara att måla i flera lager? Eller kommer färgen/tapeterna att lossna så småningom? Easy2clean har ju glatt yta...

Grå textur, väggmålning, halvfärdig, ruggig yta, bred pensel, kontrast mot vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det du målar med?
 
P ptk skrev:
Ska måla och tapetsera om väggar tidigare målade med Nordsjös easy2clean. Upplever att färgen inte riktigt fäster vid applicering. Se bild. Är det bara att måla i flera lager? Eller kommer färgen/tapeterna att lossna så småningom? Easy2clean har ju glatt yta...

[bild]
Jag vet inte vad ni har för luftfuktighet just nu i Skåne men det kan var mycket dåligt målarväder just nu.
 
BirgitS
P ptk skrev:
Ska måla och tapetsera om väggar tidigare målade med Nordsjös easy2clean. Upplever att färgen inte riktigt fäster vid applicering. Se bild. Är det bara att måla i flera lager? Eller kommer färgen/tapeterna att lossna så småningom? Easy2clean har ju glatt yta...
Hur har du rengjort den gamla färgen?
 
Jag målar med
En burk färg från Alcro, helmatt, för inomhusbruk, med text och gråa mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fuktigt är det.
Jag har rengjort med rödsprit.

Det verkar som ni inte tycker det är tokigt att måla/tapetsera på easy2clean då?
 
BirgitS
Alcro anser att det går att måla över med vanlig väggfärg.
https://alcro.se/inspiration/ad-seren

Jag vet inte om rödsprit är lika bra som målartvätt som innehåller fler ingredienser än bara alkohol. Målartvätt brukar matta ner färgen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Alcro anser att det går att måla över med vanlig väggfärg.
[länk]

Jag vet inte om rödsprit är lika bra som målartvätt som innehåller fler ingredienser än bara alkohol. Målartvätt brukar matta ner färgen.
Missförstånd
Easy2clean är befintlig färg på väggen (vitt). Den är från Nordsjö. Är glatt och lite glansig (10?) och avtorkningsbar.

Det är på easy2clean jag sätter ad färgen / tapetserar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.