Vi har en timrad stuga som ska målas om, men nu har jag lite beslutsångest hur jag ska göra med takutsprånget.
Stockarna sticker ju ut och för närvarande är allt helbrunt. Men stugan ska bli röd med vita vindskivor, vitt runt fönster och ljusgröna spröjsar.
Det jag funderar på är om man brukar lämna stockarna bruna och sedan måla vitt resten där under eller om man målar alltihop där under vitt eller till sist om det ser bäst ut om allt är rött som stugan...
Det jag är rädd, är om det ser väldigt "tungt" ut med helrött där under...
Hoppas att någon som kan ge mig lite tips och råd!
"Bitto"