Vi har en timrad stuga som ska målas om, men nu har jag lite beslutsångest hur jag ska göra med takutsprånget.
Stockarna sticker ju ut och för närvarande är allt helbrunt. Men stugan ska bli röd med vita vindskivor, vitt runt fönster och ljusgröna spröjsar.
Det jag funderar på är om man brukar lämna stockarna bruna och sedan måla vitt resten där under eller om man målar alltihop där under vitt eller till sist om det ser bäst ut om allt är rött som stugan...
Det jag är rädd, är om det ser väldigt "tungt" ut med helrött där under...

Hoppas att någon som kan ge mig lite tips och råd!

"Bitto"
 
Skulle spontant säga, allt i rött "därunder" inkl. stockar och sen vitt enbart på vindskivorna men det är inte lätt att säga utan en bild, kan du infoga en bild blir det nog lättare att tycka till :D

//Christina.


Edit: Beror kanske lite på hur "mörkt" röd nyans ni tänker använda, Nordsjö har en broschyr som heter "Våra hem" där finns en bild på en timrad stuga målad i rött med takutsprånget inkl. stockar i rött samt vita vindskivor, knutar och fönsterfoder, ser jättefint ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.