351 läst ·
15 svar
351 läst
15 svar
Måla 70kv lägenhet
Sida 1 av 2
Svart täcker nog bättre än vitt..
Du kan kräva av målaren att arbetet blir fackmässigt utfört.
Jag skulle tro att du får betala åtminstånde 500kr/h +moms och bil
Om du har utrymme kvar tycker jag du ska överväga ROT-avdrag på arbetet.
Du kan kräva av målaren att arbetet blir fackmässigt utfört.
Jag skulle tro att du får betala åtminstånde 500kr/h +moms och bil
Om du har utrymme kvar tycker jag du ska överväga ROT-avdrag på arbetet.
Moderator
· Stockholm
· 57 750 inlägg
Det du beskriver är till 80% underarbete, och det kan variera enormt, beroende på hur dte ser ut.
Jag tror att en målare som acceptrerar svartjobb, oftast är sämre än en som vägrar svartjobb. Får du tag på en dålig målare så blir det i slutänden väldigt dyrt oavsett om det är svart eller vitt.
Jag tror att en målare som acceptrerar svartjobb, oftast är sämre än en som vägrar svartjobb. Får du tag på en dålig målare så blir det i slutänden väldigt dyrt oavsett om det är svart eller vitt.
Vad är ett rimligt pris dåH hempularen skrev:
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Som nämnts, det är underarbetet som tar tid. Du bestämmer helt enkelt hur välspacklat du vill ha det. 1 spackling ger ett pris, 2 eller 3 spacklingar ett helt annat prisGöranssss skrev:
Bara en lekmannagissning: 2 veckors arbete. 40-50 tusen, plus färg och material.
Men det är bara att ta in offerter, brukar spreta ganska mycket.
Peronligen skulle jag skippa dom som lämnar fast pris per telefon. Den målare som inte vill bemöda sig att komma och titta på jobbet, och gå igenom hur du vill ha det, skulle jag sortera bort. Blir bara bråk efteråt, när du inte är nöjd, eller när missförstånden uppenbarar sig.
Moderator
· Stockholm
· 57 750 inlägg
Jag tror inte att du kan få ett seriöst pris om inte målaren är där och kollar förutsättningarna. Du vill ha bort tapeterna. Om underlaget är riktigt dåligt så följer det med skikt av puts när du tar bort tapeten, men oftast inte. Eller så msået underlaget kläs med galsfiber väf fö att du inte skall få massor med sprickor i den målade ytan, osv.. Sådant kan ta rejält mer tid.
Men har du bra underlag, en målare spacklar och slipar hela ytan på typ 2 dagar, och målar på 1 eller 2 dagar. Om du hittar en duktig målare. Hittar du fel firma så kan de säkert sysselsätta 4 - 5 gubbar i en månad.
Men har du bra underlag, en målare spacklar och slipar hela ytan på typ 2 dagar, och målar på 1 eller 2 dagar. Om du hittar en duktig målare. Hittar du fel firma så kan de säkert sysselsätta 4 - 5 gubbar i en månad.
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Vad som är rimligt beror på hur underlaget ser ut, och hur höga krav du ställer. Vill du ha 3 spacklingar och slipningar, eller nöjer du dig med 1. Ska det bredspacklas eller inte? Är det 14 lager papperstapeter som måste bort?Göranssss skrev:
Så du kan kanske hitta någon som gör det för 40-50, men kanske blir du inte nöjd. Bara säger.
I princip är det arbetstiden du betalar för, jag gissar ca 2 veckor.