Har nu målat det tredje varvet i det nya köket och fortfarande så är jag inte nöjd.
Av alla tips man får så lutar det åt att man ska avsluta "rollningen åt samma håll"
samt att använda rikligt med förg.

Jepp har gjort det, men forfarande så ser det inte bra ut.
Fick dock ett nytt tips idag, som jag tänkte testa på er innan jag startar rollningen igen :cool:

Tipset är att man ska måla taket med "väggfärg" istället. :confused:
Kan de va nå ?:o

Det gör man ju ofta i kök, inte för att det skall vara lättare, men det är en yta som inte tar åt sig smuts lika bra (om den är halvmatt istället för matt).

Sedan tror jag faktiskt efter en del egna erfarenheter att det kan gå bättre om man köper en märkesfärg istället för någto från rusta eller liknande. Täcker bättre.

(Nu vet jag ju inte vad du har valt för färg).

Jag hade problem med mitt första tak också men kom på tekniken tillslut och kunde måla nästa tak på ett bra vis.

Se till att ha målat taklister och alla knepigheter precis innan så du inte behöver finlira vid något område.

Sedan tänker du dig taket i ett rutnär på ca 1kvm. För enkelhets skulle så gör vi taket 3x3m dvs. 9 rutor. Rutorna är 1-9 från vänster till höger uppifrån och ner ( typ) Måla först ruta 1, 2, 3 och sedan tillbaka till ruta 4 innan ruta 1 har torkat och så vidare med 5 innan 2 har torkat osv tills hela taket är målat.

Nu är alltiohop målat vått-i-vått och du bör ha minimalt med ränder när det torkat.

Sen spelar taket väldigt lite roll. Felet man gör som hemmafixare är att man är för noga och irriterar sig på småsaker som ingen ser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.