Vi håller på att renovera badrummet på ovanvåningen i ett 1 1/2-plans hus.
Har inte satt kakel i snedtaket utan tänkte måla direkt på gipsskivan.
Hur bör man göra?. Tätskickt?. Typ av färg? etc.
// Johan
Vi ska göra exakt samma sak idag. Och då gör vi följande. Limmar våtrumsväv med Beckers Resistent Spärrgrund på snedtaket. Sedan målar vi 2 gånger med Resistent täckfärg. Detta är godkänt.