Vi håller på att renovera badrummet på ovanvåningen i ett 1 1/2-plans hus.
Har inte satt kakel i snedtaket utan tänkte måla direkt på gipsskivan.
Hur bör man göra?. Tätskickt?. Typ av färg? etc.
// Johan
 
någon?....
// Johan
 
Det är bara att grunda först och sedan på med 2-3 lager badrumsfärg (minst glans 20)  ;D ;D

lite senare...

Glöm inte att fuktspärra först innan du grundar!
 
Vi ska göra exakt samma sak idag. Och då gör vi följande. Limmar våtrumsväv med Beckers Resistent Spärrgrund på snedtaket. Sedan målar vi 2 gånger med Resistent täckfärg. Detta är godkänt.
 
Målade taket och en vägg med resisten täckfärg, blir blankt och bra så den är lätt att torka av :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.