Psycho Dave skrev:
Vilken färg skall vi ha?
(frågade inte detta i målaraffären då jag egentligen hade massa annat i huvudet då)
samma som det är målat innan blir ju säkrast, tror jag. Oljefärg sa dom .... alkydoljefärg eller linoljefärg?
gaia

Vet inte vilken typ av oljefärg det har varit.

Vi har iallafall tvättat av väggarna och vid skrubbandet så lossnade det en del färg under två fönster där jag tog färgflagor ifrån tidigare. Framöver så väntar "bara" målning då.

Är det någon som vet om det går att sprutmåla alkydoljebaserad grundfärg och sedan täckfärgen? Skulla vara lite enklare än att penselmåla väggen då den är rejält ojämn och skrovlig.

Psycho Dave skrev:
Är det någon som vet om det går att sprutmåla alkydoljebaserad grundfärg och sedan täckfärgen? Skulla vara lite enklare än att penselmåla väggen då den är rejält ojämn och skrovlig.
Självklart går det, späd ut den till lämplig konstistens bara, skall väl vara som filmjölk, kanske tunnare, beror på vilken utrustning du har.
Det riktiga jobbet ligger i att rengöra skiten (sprutan) sen... det är inte så skoj med alifatnafta upp till armbågarna. :D

_bystrom_ skrev:
Självklart går det, späd ut den till lämplig konstistens bara, skall väl vara som filmjölk, kanske tunnare, beror på vilken utrustning du har.
Det riktiga jobbet ligger i att rengöra skiten (sprutan) sen... det är inte så skoj med alifatnafta upp till armbågarna. :D
Då kanske det blir till att köpa en spruta då. :D
Jo men det känns som att rengöra sprutan går snabbare än vad det skulle ha tagit att penselmåla allt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.