5 633 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Måla släta väggar, snyggt?
Jag har strukturtapeter som jag INTE gillar. I inredningstidningar ser väggarna alltid släta ut. Blir det snyggt att måla direkt på easy-cover, återställaren mm? Jag tänkte att det kanske ser konstigt ut om man inte har struktur på tapeten eller mönster. Någon som har en åsikt? Tar också tacksamt emot tips om väggkulörer för trappa och mörk hall.UoC skrev:
Pernilla
Det är inga problem att måla på Easy Cover. Se bara till att skarvarna inte överlappar varandra. Det går bra att spackla om det blir någon glipa också. Använd våtrumslim och mycket lim så blir resultatet bra. Slipa lätt på strukturtapeten så blir resultatet bra.
easy cover kan vara ett alternativ om du inte kan ,vill eller orkar bredspackla men som har råd med den dyra easycovertapeten som ändå måste spacklas för att ej få synliga skarvar.easy cover är ingen genväg till ett perfekt slutresultat.men den tillfredställer många ändå. 
Många prata om denna tapet!! Vad kostar den då ?ikeahantverkaren skrev:
Hej! Jag hittade våra gamla rullar som vi köpte för köket, men jag har inte kvar informationen så jag vet inte om det är Easycover, Återställaren eller någon annan sort. Kommer ihåg att den var svindyr men att det blev jättebra!
Vet inte ens vilket tapetklister det ska vara, så jag får testa med det jag har, till Easy up. Är det dumt att testa, kan det bli värre än att det ramlar av?
Ska börja tapetsera lite på ovanvåningen och sedan måla, så får vi se om det funkar.
Pernilla
Vet inte ens vilket tapetklister det ska vara, så jag får testa med det jag har, till Easy up. Är det dumt att testa, kan det bli värre än att det ramlar av?
Ska börja tapetsera lite på ovanvåningen och sedan måla, så får vi se om det funkar.
Pernilla
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden