Hej,
Tänkte snart måla om mitt lättbetonghus (byggt på siporexblock). Huset har inte målats om sen 72 så pga tid/väder så är det små små sprickor överallt på varje siporexblox.
Skulle behöva vägledning kring om jag innan måleritvätt bör laga med husfix eller nått annat och ”laga” eller fylla i dessa småsprickor innan jag börjar måla.
Eller om man ska tvätta först och sen laga och sist måla?