Hej,
Märkte att jag hade rötskada i en fönsterbåge som jag nu lagat.
Målar på utsidan med linoljefärg med de första lagren utspätt.
Min fråga är insidan på ytterbågen - kan jag använda vilken alkydfärg som helst eller skall det vara speciell fönsterfärg?
Såg att beckers fönstaer & snickeri-färg var alkyd men har ingen sådan hemma.
Alltså, gårdet lika bra med en algydfärg som inte heter just 'fönster' eller är det skillnad?
Tack på förhand.