Hej,

Märkte att jag hade rötskada i en fönsterbåge som jag nu lagat.
Målar på utsidan med linoljefärg med de första lagren utspätt.

Min fråga är insidan på ytterbågen - kan jag använda vilken alkydfärg som helst eller skall det vara speciell fönsterfärg?
Såg att beckers fönstaer & snickeri-färg var alkyd men har ingen sådan hemma.
Alltså, gårdet lika bra med en algydfärg som inte heter just 'fönster' eller är det skillnad?

Tack på förhand.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.