Hej!

Vi planerar att måla om våra fönsterbågar i ny färg nu till sommaren. Fönstret är fabrikslackad med en plastlist längst in som håller isolerglaset på plats. Så vi behöver måla både bågen och listen.

Var inne i den lokala målaraffären igår. De sa att jag bara skulle rugga upp plasten och måla med häftgrund. Borde jag inte använda någon form av plastprimer till listen? Eller är det här ett ok sätt att göra det? Vill ju inte behöva måla om om några år igen.

Mvh Hannes
 
Fråga en glasmästare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.