Hej
Jag skulle vilja måla plåt tak nu på min semestern men frågan är hur rör jag mig på den här taket som har många vinklar och väldigt brant ? Skylift funkade inte på visa ställer och byggställning kunde inte ha nånting som går längs in i taket
Här lite bilder hoppas ni kan hjälpa mig med lite tips
Tack mvh Rött hus med komplicerat, brant plåttak och många vinklar mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rött hus med brant plåttak och flera vinklar omgivet av grönt gräs och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd husfasad med brant plåttak och flera fönster, svårtillgänglig konstruktion för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med ett komplext, brant plåttak, en öppen bagagelucka på en bil framför huset lastad med byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rött trähus med komplicerat brant plåttak, trädgård och en parkerad bil framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött hus med brant plåttak och många vinklar, omgivet av grön gräsmatta och en studsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött hus med komplicerat, brant plåttak och många vinklar mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard.
Googla wibe nockkrok eller takkrock, det är en krok som sätts på wibes aluminiumstegar så man kan kroka den över nocken. På själva kroker kan jag tänka mig att det kan behövas något för att sprida ut lasten lite. (har bara använt hemmagjorda lösningar med samma princip)
 
Finns det nån annan sätt att göra nånting själv? , för att jag antar att jag kommer behöva 2-3 stege för röra mig eller flytta stege
 
Person monterar takpannor på lutande takstomme med säkerhetssele.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av enkelt trästegar som lutar mot en vit äs på grå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person monterar takpannor på lutande takstomme med säkerhetssele.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nytt plåttak på rödmålad stuga med vit dörr och nybyggd trätrappa med räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Började bli fint Renoverat rött trähus med nytt, blankt plåttak och en stege lutad mot fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
Ett tips bara om plåttak färg, har kört med flugger, täcker med första styckning och med andra styckning får man det perfekt, färgen tog slut och köpte Beckers takplåtsfärg för att flugger var stängt, med fjärde styckning har inte täckt riktigt , måste ha kanske 5 lager för att få fluggers andra lager , plus Beckers är dyrare än flugger , man får 20 procent rabatt på flugger och väldigt snälla hjälpsama personal som kan om produkter ( sundsvall) jag gör ingen reklam eller nåt bara mina erfarenheter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.