Måla plastmata på badrum

379 läst  5 svar

Nästa tråd i Badrum
  1. E
    Medlem Nivå 2
    hej ,tänker måla plastmata på badrum hur gör man.. fins gula fläckar som kunde inte ta bort med en lösningsmedel jag köpte , behöver lite tips ,vill inte renoverar hela badrum...huset byggdes 2002 och golvet sitter fint och bra. Hälsningar Eva

2. F
    Medlem Nivå 10
    Man kan måla golvet som en tillfällig lösning i väntan på renovering, men det blir inte bra att göra långsiktigt. Färgen kommer att slitas och efter ett par år ser det mycket eländigare ut än plastmattan. Då kan man visserligen måla om, men det blir en hel del jobb att underhålla.

Det finns även risk att ytan blir kladdig av att mjukgörare i golvmattan löser upp färgen. Det är svårt att veta i förväg. På väggar kanske inte det gör så mycket men på golvet är det inte kul.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · Nivå 6
    Om du ska måla mattan, rugga upp mattan med ett grövre sandpapper och tvätta sedan mattan grundligt med t-röd. Sedan rådgör du med en färghandel vilken färg du ska använda. Kom ihåg att förarbetet är väldigt viktigt här.

4. E
    Medlem Nivå 2
    Hej och tack för svaret ,jag använde Kombiskurmaskin med röd rondell och fläcken sitter kvar, vill inte måla om ,men det gär inte att ta bort fläckar ,använde t-röd och en annan medel för att ta bort fläckar ...blandade med vatten ,ingen fungerade ...någon tips

5. S
    Medlem · Nivå 6
    Skit i fläcken och måla över den i sådana fall.

• Laddar…
  6. E
    Medlem Nivå 2
    Tack ,jag tror att jag ska ta risken... önskar mig lyka till. Vi hörs...

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: