1 327 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Måla plastgolv i badrum
Ska måla min plastmatta imorgon och letar som en galning efter guider men blir inte mycket vettigare då alla säger olika. Så skulle någon snäll själ vilja skriva en kort beskrivning på vad jag behöver köpa samt hur jag gör. Min största förvirring är ifall man ska skrubba golvet eller inte? Vilket resultat blir bäst? Om du själv gjort det och har före/efter bilder så lägg gärna upp dem här
vet inte ifall det spelar någon roll men golvet är i ett badrum, alltså även i duschen.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Troligtvis blir inget bäst..........har du läst alla varningar om detta? Att måla går alldeles utmärkt och det sitter troligen skapligt men det slits otroligt fort och blir betydligt fulare sen än ursprungsmattan........
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Det finns flera i forumet som har målat sina plastmattor med lyckat och snyggt resultat även efter några år. En av dem är @useless som beskriver vad han gjorde här: https://www.byggahus.se/forum/threa...ersaekring-hjaelpa.337765/page-2#post-3235825 läs även inläggen efter.H hejsandu skrev:Ska måla min plastmatta imorgon och letar som en galning efter guider men blir inte mycket vettigare då alla säger olika. Så skulle någon snäll själ vilja skriva en kort beskrivning på vad jag behöver köpa samt hur jag gör. Min största förvirring är ifall man ska skrubba golvet eller inte? Vilket resultat blir bäst? Om du själv gjort det och har före/efter bilder så lägg gärna upp dem härvet inte ifall det spelar någon roll men golvet är i ett badrum, alltså även i duschen.
Klicka här för att svara