Ska flytta in i en äldre lägenhet där det måste renoveras ordentligt, har sett ut tapeter, men när jag senare anländer till rummet så märker jag att det är strukturtapeter där idag, jag förstår att man inte kan tapetsera över dem utan antar att man måste riva bort allt ( jobbigt )
Jag undrar om man kan måla direkt på strukturtapeter och isåfall vilken typ av färg bör man ha ??
Sen i ett annat rum så har dem tapetserat direkt på betongen vilket i sin tur har gjort att tapeterna hänger på sniskan...vilken typ av underredsbehandling bör man göra där ? ???