Ska flytta in i en äldre lägenhet där det måste renoveras ordentligt, har sett ut tapeter, men när jag senare anländer till rummet så märker jag att det är strukturtapeter där idag, jag förstår att man inte kan tapetsera över dem utan antar att man måste riva bort allt ( jobbigt )
Jag undrar om man kan måla direkt på strukturtapeter och isåfall vilken typ av färg bör man ha ??

Sen i ett annat rum så har dem tapetserat direkt på betongen vilket i sin tur har gjort att tapeterna hänger på sniskan...vilken typ av underredsbehandling bör man göra där ? ???

Hej hej.. När vi flyttade in i vår lägenhet för 1 år sen så va de strukturtapetar i alla rum utom dotterns rum.. Enligt vår vicevärd så var de bara att måla på på strukturen, men inte på "vanlig" tapet bara att riva ner o tapetsera om... Angående tapetsering på betong... Hade lite problem med det då betongen fläckvis kom fram i rummet vi tapetserade... Fick inte tapetan att fästa ordentligt... Fick då tipset att först kladda lite tapetklister på betongen en stund innan man hänger upp våden... Funkade kanon!! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.