7 446 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Måla på mörk vägg under en easy up tapet?
Ska tapetsera på en vägg med easy up tapet, en ljus. Väggen är nu mörkare blå nertill och beige upptill. Tror ni man behöver måla mer än där skarvarna kommer hamna? Läste att man skulle måla en mörk vägg i ljus kulör för det kan komma lysa igenom annars. Men eftersom easyup tapeten är kraftigare , den är avtorkningsbar, så undrar jag om det är nödvändigt??? Att måla hela väggen alltså.
Vore jättetacksam för svar, vi ska börja imorgon
Vore jättetacksam för svar, vi ska börja imorgon
Troligtvis behöver du ej måla väggen innan, men jag skulle gjort det ändå. Då är du säker. Använd en grundfärg så strukuren efter rullen inte syns så mycket. Trots att den är tjock, avslöjar den väldigt mycket ändå.
Ok tack för svaret, även om jag hoppades mest på att slippa måla väggen ;-). Grundfärg alltså? Hur länge behöver den torka? Vanliga torktiden som står på burken? Med tanke på att man stänger in färgen med tapet liksom?
Kan man SE med blotta ögat om färgen kommer synas igenom om jag typ håller tapeten mot väggen? Eller blir det ett annat genomsläpp när den blir limmad?
Kan man SE med blotta ögat om färgen kommer synas igenom om jag typ håller tapeten mot väggen? Eller blir det ett annat genomsläpp när den blir limmad?
Det är nog svårt att avgöra innan. Om du köper en vattenbaserad färg torkar den nog på fyra-fem timmar. Innan du kan tapetsera på den alltså. Prata med en färgaffär, om ditt issue. Lycka till!
Klicka här för att svara