H
När det är hyresrätt, vad säger dom om att du har börjat måla lite här och där?
Du åker inte på att ersätta?
För sprickor kanske de som äger hyresrätten inte hade tänkt att de skulle åtgärda nu i det närmaste?
 
Elina87 Elina87 skrev:
Hej.
Jag läste i en tråd här hur man ska göra för att måla över sprickor som uppstått på väggen (målad vägg)
Läste att man kunde köra med tunn tesa-tejp innan man målar. Dock syntes detta när jag körde med rollern över så det var ingen bra idé. Hade säkert funkat bättre om man körde tapet över. Så jag har bara målat med en roller över sprickorna men det hjälpte inte. Sprickorna syns igenom. Läste någonstans att man inte ska behöva spackla innan. Men sedan blev det en annan färg när jag målade? Syns tydligt (se bifogade bilder). Är inte kunnig inom detta område så tacksam för svar. Mvh, Elina
Kör renoveringstapet, det blir toppen bra. Precis gjort det.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
En rätt gammal tråd. TS får gärna berätta hur ni löste det.
En kommentar om kulör är att man aldrig kan få exakt samma brytning. Inte ens av samma fabrikat ur samma maskin blir det 100,00 % lika gång från gång.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.