Nu håller jag på med taket i badrummet.
Jag spacklar med våtrumsspackel. Men jag har väldigt svårt att få det riktigt jämnt och bra, framförallt i den delen av taket där jag har en takkupa och taket är rundat.
Jag undrar nu om ni har nåt tips på om jag kan dölja dessa halvdåliga spacklingar på nåt sätt.
Jag funderar på att försöka dölja skavankerna genom tex att dra på samma tätskikt som på väggarna: Sopros duk,
http://se-se.sopro.com/products/tfp/fliesentechnik/abd/abdichtungen/40028/sopro_aeb_640.html utanpå spacklet och sedan måla med min våtrumsfärg. Kommentarer?
Eller ska jag välja våtrumstapet?
Eller har ni andra tips?