1 241 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Måla om och nymåla
Vi har täcklasyr på huset och lite nya omålade byggnader som vi tänkte ta och måla. Biltema har billig akryloljefärg som fått bra i test. Jemofix billig vattenbaserad grundfärg.
Min fråga är om det är en bra kombo att olja sen stryka vattenbaserad grundfärg och sen oljeakryl? Har försökt att sätta mig in i färgdjungeln men det känns som att alternativet, "låta färgaffären" bestämma blir 3 gånger så dyrt.
Min fråga är om det är en bra kombo att olja sen stryka vattenbaserad grundfärg och sen oljeakryl? Har försökt att sätta mig in i färgdjungeln men det känns som att alternativet, "låta färgaffären" bestämma blir 3 gånger så dyrt.
Jag tog biltemas olja och grund. Lovar att lägga bild när det är färdigt. 
Eftersom den färgen kom tvåa i folksams stora test men kostar en tredjedel mot färgbutikerna och faktiskt precis den nyansen vi vill ha, så hoppas jag det blir bra. Enda är väl hur länge det håller. Sist målade vi med landora, billigt på byggmax och den är efter 23 år fortfarande ok. En strykning. Visst vi penslade på ordentligt.
Eftersom den färgen kom tvåa i folksams stora test men kostar en tredjedel mot färgbutikerna och faktiskt precis den nyansen vi vill ha, så hoppas jag det blir bra. Enda är väl hur länge det håller. Sist målade vi med landora, billigt på byggmax och den är efter 23 år fortfarande ok. En strykning. Visst vi penslade på ordentligt.
Klicka här för att svara