Jag behöver hjälp 😅hur mycket av färgen ska jag ta bort innan jag kan spackla och slipa? Det är väldigt gammalt men vill få det någorlunda fint... Och sen en till fråga vad är lättast att måla med ?spraya allt eller med pensel? Jag är jätte dålig på att måla så fundear på om det kanske är lättare att spraya allt.

• 17882647072568935916355256732032.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 17882647275421052772860014966786.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Du behöver ta bort allt som är löst.
Sen just kring lådorna kan man behöva ta bort mer så att lådorna får plats utan att gå trögt, när nya färgen kommer på alltså.

Det där är nog inte lätt att spreja, det kommer väl att bli mer färg utanför stommen än på den. Lätt att få olika tjocka lager när man sprejar små ytor tycker jag.

BirgitS BirgitS skrev:
Du behöver ta bort allt som är löst.
Sen just kring lådorna kan man behöva ta bort mer så att lådorna får plats utan att gå trögt, när nya färgen kommer på alltså.

Det där är nog inte lätt att spreja, det kommer väl att bli mer färg utanför stommen än på den. Lätt att få olika tjocka lager när man sprejar små ytor tycker jag.
Misstänkte att det är svårt att spraya dem men tänkte det kanske blir snyggare resultat då jag är urusel att måla och har inte budgeten att betala hantverkare då jag har mycket jag måste renovera 😅

BirgitS
Man lär sig av sina misstag! :)
Det är bara att träna så blir det bra till slut. En skåpstomme syns ju rätt lite, till skillnad från lådfronterna, så det är ju utmärkt att träna på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.