Jag har ett hus från 20-talet med flera gamla spegeldörrar, jag har tidigare målat om tre som varit vita, nu är jag inne på den fjärde som är grön men som också skall bli vit.
Nu börjar jag fundera på om jag skall måla direkt på den befintliga gröna eller om jag skall skrapa ner till träet och grunda och måla.
Jag är rädd för att jag kommer att få stryka fler gånger än vanligt om jag lämnar det gröna.
En annan fördel med att ta ner det helt är att kanterna i speglarna kommer att bli skarpare (även om det är jobbigt att få det rent just där).
På bilden syns det hur jag till stora delar skrapat bort ett tunt lager av lite ljusare grönt. Nästa lager är förmodligen oljebaserad.
Nu börjar jag fundera på om jag skall måla direkt på den befintliga gröna eller om jag skall skrapa ner till träet och grunda och måla.
Jag är rädd för att jag kommer att få stryka fler gånger än vanligt om jag lämnar det gröna.
En annan fördel med att ta ner det helt är att kanterna i speglarna kommer att bli skarpare (även om det är jobbigt att få det rent just där).
På bilden syns det hur jag till stora delar skrapat bort ett tunt lager av lite ljusare grönt. Nästa lager är förmodligen oljebaserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Västerviks kommun
· 466 inlägg
Det låter som du redan har bestämt dig men bara behöver få det bekräftat: Skrapa
Om du inte gör det kommer du att gå och gräma dig.
Om du inte gör det kommer du att gå och gräma dig.
Klicka här för att svara