Hej!
Vi ska måla om fasaden i vår och vill samtidigt fräscha upp fönsterblecken. Jag bifogar två bilder. På den ena har det börjat komma ytrost, går det att slipa bort och måla över med någon färg eller bör jag byta blecket? På den andra har färgen släppt på blecket. Går det också att slipa och måla om?
MVH/Hans
Vi ska måla om fasaden i vår och vill samtidigt fräscha upp fönsterblecken. Jag bifogar två bilder. På den ena har det börjat komma ytrost, går det att slipa bort och måla över med någon färg eller bör jag byta blecket? På den andra har färgen släppt på blecket. Går det också att slipa och måla om?
MVH/Hans
Hej
Jobbar som målare, har man tid och kunnande hade jag bytt plåten. Ser alltid snyggare ut
Jobbar som målare, har man tid och kunnande hade jag bytt plåten. Ser alltid snyggare ut
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Ta en olje eller lin färg, fäster bra på plåt. Här är latmasken för vilken färg till plåt.
http://www.teokonsult.se/plat/malning/plat3200.htm
http://www.teokonsult.se/plat/malning/plat3200.htm
Klicka här för att svara

