Trappan som är i furu och inte har öppna trappsteg ska slipas och vaxas med hårdolja . Det är endast trappsteget och falsen som ska slipas . Vid sidorna finns trälist också i furu samt likaså mellan trappstegen , där det inte ska slipas . Förslaget från firman jag anlitat är att det blir snyggast att måla detta vitt och att det bästa är att det målas efter att trappstegen slipats och behandlats med hårdvaxolja . Jag är nu lite osäker på om detta kan bli bra och vilken typ av färg ska jag välja för bästa resultat ? Det finns trappräcke men detta går att montera av och min plan är att lämna det för att få slipat och sprutmålat . Känner mig väldigt villrådig .
 
Måla efter slipning, helt klart. Maskera ordentligt bara.
 
F falkn skrev:
Måla efter slipning, helt klart. Maskera ordentligt bara.
Tack ! Det är inte lätt att veta .....men är så tacksam för ditt svar .
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.