Är på gång med listmålning och lyckades i vart fall uppmärksamma att man ska kvistmåla dessa innan man grundar osv.
Läste här på forumet att någon beklagade sig över att det blev helt blankt där man använt shellack.
Så jag kom på idén att om jag shellackerar hela listerna med ett tunt lager så förhindrar jag förmodligen träresning. Så blev det, shellackerade samtliga lister.
(gillar inte träresning och vattenbaserade färger är duktiga på att skapa träresning, än mindre gillar jag att slipa bort träresning på 41 meter golvlister, almoge).
Nu undrar jag om någon provat samma metod, eller rent av vet om det kommer att bli pankaka av det hela? :eek: