Tänkte måla ett par innerväggar för första gången i mitt liv och undrar om ni har tips på bra tillverkare av färg? Har läst runt lite och det verkar skilja sig rätt bra mellan olika tillverkare om kvaliteten på färgen osv.

Vi tänkte använda oss av vit färg och vill gärna slippa o måla 4+ gånger för att det ska bli bra.

Tips på bra färg som man kan köpa på bauhaus?

Köp en färg från ett etablerat märke. Som alltid så får du ofta vad du betalar för. Ett råd är också att köpa riktiga penslar, det är som natt och dag även det.

FRS05 skrev:
Köp en färg från ett etablerat märke. Som alltid så får du ofta vad du betalar för. Ett råd är också att köpa riktiga penslar, det är som natt och dag även det.
Hur vet jag vilken färg kommer från ett etablerat märke? kan du ge mig ett par tips om bra märken? :)

Vad är det för matrl på väggarna idag? färg på väggarna idag?

Jag körde Nordsjö och sedan Sadolin (Hornbachs brandade Nordsjö) i lägenheten.
Funkade bra och två strykningar räckte.

Enk Projektet skrev:
Vad är det för matrl på väggarna idag? färg på väggarna idag?

ena rummet har vita tapeter som vi tänkte måla över och resterade väggar (gips) är redan målade med vit färg

har googlat runt lite på beckers och dom verkar vara helt ok om man kör på den lite dyrare modellen för 600kr för 10L. Hur är det med repor osv?

vill gärna ha en färg som tål lite repor så att det inte blir svarta streck efter tavlor som man sätter upp på väggen.

Har målat i princip hela huset med Beckers färg, både premiumfärgen och den lite billigare och har inget att anmärka på någon av dem. Premiumfärgen har vi använt där det är högre slitage, tex. köket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.