Jag skulle rekommendera er att vänta till efter besiktningen. Det som skall besiktigas, är ju entreprenadarbetena och materialen. När ni spacklar och tapetserar kommer ni att dölja många av de eventuella felen. Så för att besiktningsmannen skall kunna se byggfelen, bör det vara ospacklat och otapetserat. Och om snickaren och/eller besiktingsmannen går runt på besiktningen och anser att än det ena och än det andra byggfelet "inte gör något, där skall ändå spacklas", skall ni inte gå med på det. Det är inte ERT jobb, att rätta till DERAS felaktiga arbeten.