Hej

Håller på och bygger ett hus, vi har lyft ut målningen inomhus och skall göra detta själva

tänkte höra ni andra som gjort detta när fick ni tillgång och börja måla

innan besiktning eller före??
 
Jag skulle rekommendera er att vänta till efter besiktningen. Det som skall besiktigas, är ju entreprenadarbetena och materialen. När ni spacklar och tapetserar kommer ni att dölja många av de eventuella felen. Så för att besiktningsmannen skall kunna se byggfelen, bör det vara ospacklat och otapetserat. Och om snickaren och/eller besiktingsmannen går runt på besiktningen och anser att än det ena och än det andra byggfelet "inte gör något, där skall ändå spacklas", skall ni inte gå med på det. Det är inte ERT jobb, att rätta till DERAS felaktiga arbeten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.