Hej

Bor i en 10år gammal bostadsrätt med vita väggar, där jag hade önskat kunna måla över på vissa ställen utan att behöva måla om hela väggar.
Färgen är Nordsjö bindoplast 5 vit, och den ser ut att vara rollad för det är en väldigt liten struktur. Man kan knappt känna det.
Jag har tvättat väggen och på några ställen har strukturen försvunnit och väggen blivit ”blank”

1. Kan man punktmåla och det blir bra?
2. Vilken typ av roller för denna struktur?

20210906121156-81.226.181.22.jpg

A Alexander Lavin skrev:
Hej

Bor i en 10år gammal bostadsrätt med vita väggar, där jag hade önskat kunna måla över på vissa ställen utan att behöva måla om hela väggar.
Färgen är Nordsjö bindoplast 5 vit, och den ser ut att vara rollad för det är en väldigt liten struktur. Man kan knappt känna det.
Jag har tvättat väggen och på några ställen har strukturen försvunnit och väggen blivit ”blank”

1. Kan man punktmåla och det blir bra?
2. Vilken typ av roller för denna struktur?

[bild]

Nej punktmåla blir inte bra. Speciellt på en vägg med mycket släpljus. På en vägg utan något direkt ljus blir de bättre. Köper du ny färg och bättrat syns de ändå så lika bra att måla om hela väggar. Ta en grön rulle den har medium struktur, dock brors de på hur du målar för att få viss typ av gräng (gräng= Struktur från rollern)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.