Jag är sugen på att måla trappen inne i huset vit. Tycker det är så snyggt!! Men, det finns både fördelar och nackdelar, eller?? Vill höra vad ni tycker om detta förslag, att måla den vit.

vitt är väl ett bra val..skulle det finnas nackdelar med att använda en sådan fräsh neutral färg??

Den första kommentar jag fått när jag sagt att jag velat måla trappen vit, är att smutsen syns så väl?!

finns ju olika glans på färger dvs en färg med högre glans står emot smuts bättre ..

Tack för tipset!! Ny som man är i "renoveringsbranchen", har man inte koll på allt. ;D

Totte_S
Vitt är för övrigt en ganska klassisk och fräsch kulör i trapor. Vill man lägga ner lite extra så går det ju att lägga en matta i trappen, kallas säkert något speciellt, men en sån där som kläms fast bakom metallstänger som man brukar hitta i finare hus. Om det är ett hus i äldre stil så blir det säkert urtjusigt tillsammans med den vita trappan.
Du vet väl trapptipset nummer ett, behandla vartannat trappsteg så du kan gå i trappan även under torktiden  ;)

Totte_S skrev:
Vitt är för övrigt en ganska klassisk och fräsch kulör i trapor. Vill man lägga ner lite extra så går det ju att lägga en matta i trappen, kallas säkert något speciellt, men en sån där som kläms fast bakom metallstänger som man brukar hitta i finare hus. Om det är ett hus i äldre stil så blir det säkert urtjusigt tillsammans med den vita trappan.
Du vet väl trapptipset nummer ett, behandla vartannat trappsteg så du kan gå i trappan även under torktiden  ;)
Sisalmatta tänker du på och det är alltid snyggt. Tål dock inte väta.

Om du inte ska ha matta i trappan rekommenderar jag dig att inte måla stegen vita. De kommer alldeles för snart att se skabbiga ut. :P

Annars användes ju vanlig trasmatta i trappen oxå tillsammans med metallrör.

Rísken med att måla med en färg med hög glans är att trappan kan bli väldigt hal.

Jag målade min trappa helt vit, blev kanonbra!! :-)
Blev först rekomenderad att använda glans 90, men då jag inte vill ha en altför blank och hal trappa så använde jag glans 40, och det har funkat utmärkt.
Konstig att man inte tänkte på det gamla trapptricket.... jaja, man lär sig hela tiden.. ;D[timestamp=1136886316]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.