Sågade upp hålet i går för att kunna sänka ner hällen. I monteringsanvisningen från Bosch står det att man ska måla den sågade kanten för att undvika att det kommer in fukt i skivan. Vad ska man måla med? Ska även ta kontakt med Kvik som levererat skivan såklart.
 
Normalt brukar man smeta dit silikon. (Kolla temperaturbeständigheten på silikonet)
 
Kan man kladda dit Aquastop månne?
 
Paul-Staffanstorp
Würths limtätmassa är kanon för detta...
Alternativt silicon som GzO nämnde med...
Färg tätar ju knappast speciellt bra...
 
Var i kontakt med Kvik och de föreslog värmebeständig silikon. Tack för svaren.

Måla var ett dumt ordval. Det stod täta men det var en pensel på bilden :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.