1 055 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
måla i badrum
har en gammal sommarstuga, med ett mycket tråkigt badrum.
badrummet har blivit tillbyggd någon gång i tiden, och den tillbyggda delen fick inte plastmatta på väggarna utan har väv. men plast matta på golvet.
kan man måla plastmattan på väggen? och i så fall med vad? vanlig våtrumsfärg? det flagnar inte av?
badrummet har blivit tillbyggd någon gång i tiden, och den tillbyggda delen fick inte plastmatta på väggarna utan har väv. men plast matta på golvet.
kan man måla plastmattan på väggen? och i så fall med vad? vanlig våtrumsfärg? det flagnar inte av?
Vi målade om vårt badrum från 1968, både plastmattan på golvet med golvfärg och vinyltapeten på väggen med våtrumsfärg, bara så att vi skulle stå ut tills vi hade råd att renovera ordentligt. Jag fick lova han på färgaffärn att inte komma tillbaka om det skulle släppa, men det satt förvånansvärt bra. I och för sig duschade vi inte på väggen, men inte heller på golvet nöttes färgen trots tappra försök att skura det. Det lär förstås vara olika på olika plastmattor hur det fäster vår var kanske så gammal att all mjukgörare försvunnit jag kan tänka mig att det fäster sämre på en "fetare" plast.
/C
/C
Hade för ett par år sedan radhus i stan, där grannens badrum hade målats om ovanpå mattan.
Funderade på det själv, så jag frågade hur dom hade gått tillväga.
Det var målat med alkyd häftgrund, sedan våtrumsfärg som topp 2 ggr.
Vet inte hur det ser ut i dag - men då såg det ok ut och då var det ett par år gammalt.
Slog det ur hågen själv och köpte hus i stället.
Glöm inte att tvätta rent väggarna ordentligt innan målning bara...
Funderade på det själv, så jag frågade hur dom hade gått tillväga.
Det var målat med alkyd häftgrund, sedan våtrumsfärg som topp 2 ggr.
Vet inte hur det ser ut i dag - men då såg det ok ut och då var det ett par år gammalt.
Slog det ur hågen själv och köpte hus i stället.
Glöm inte att tvätta rent väggarna ordentligt innan målning bara...
Klicka här för att svara