Är det en allmän uppfattning att det är snyggt med en målad grund?
Vissa vill absolut ha en låg! målad grund.
Jag tycket det ska vara en hög grå, alltså omålad grund. Kantelement rätt av utan färg.

Vad är eran almänna uppfattning?

Klart man skall måla grunden, ser ganska halvfärdigt ut annars. För att inte välja grått! kan man matcha andra detaljer på huset.
baksidanspalje.jpg

Det var din åsikt.
Kantelementen är ju färdiga, behöver ju inte målas.
Anser att det är helt onödigt arbete, finns 1000 andra viktigare saker att lägga tid på....

Grannen målade precis, och jag som får titta på det hela tiden tycker det ser bättre ut med målat. Dessutom tycker sockelfärg riktigt bra, man behöver nog bara måla en gång, så den tiden som slösas är värd att ta användas. Runt mitt eget hus målade jag om sockeln från brun till grå för två år sedan. En strykning, ca 3 timmar, ca 50 meter, 30-40 cm hög. En trelitersburk. Värt varenda minut. Jag kanske skulle se på det annolunda om det var en högre grund.

Vi kommer till och med att spritputsa kantelementen med en stengrå spritputs; men då bygger vi ut ett 150 år gammalt hus med stengrund och vi känner att krocken skulle bli alldeles för stor annars. Tycker personligen att kantelement är skitfula och skulle absolut välja att måla om jag hade ett liknande hus som saturnus.

villafors skrev:
Det var din åsikt.
Kantelementen är ju färdiga, behöver ju inte målas.
Anser att det är helt onödigt arbete, finns 1000 andra viktigare saker att lägga tid på....
Varför i herrans namn frågar du???

/Ronnie

I vårt fall var vi tvungna att måla, de inkompetenta snickarna hade använt hammare för att få lättbetongblocken på plats och missat blocken och haft sönder kantelementen. Efter lagning var det inget att göra förrutom att måla...

Pysslarn skrev:
Varför i herrans namn frågar du???

/Ronnie
Verkligen! Bli irriterad för att folk tar sig tid att vänligt svara på ens fråga, ibland undrar man :confused:

/A

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.