1 178 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Måla: Gips och lättbetong i samma rum
Har åtminstone ett rum som vi tänkte mål. Det kluriga är att två väggar är gipsade och två väggar är lättbetong (likt resten av huset). Det är ganska rena ytor även om litet spacklande behöver/bör göras på alla väggar.
Vad rekommenderar ni
A) Bredspackla allt (inklusive gips) och måla över
B) Bredspackla lättbetong, snygga till gips och måla och få två olika ytor (en grov och en fin)
C) Sätta upp någon form av duk (renoveringstapet, armeringsduk, glasfiberväv, microlit), vi undviker helst mönstrade saker om det går.
De stora frågorna är väl egentligen: Är väggar med olika finish konstigt, är bredspackel på gips bra eller bör man köra på någon väv av något slag?
Tack på förhand!
Vad rekommenderar ni
A) Bredspackla allt (inklusive gips) och måla över
B) Bredspackla lättbetong, snygga till gips och måla och få två olika ytor (en grov och en fin)
C) Sätta upp någon form av duk (renoveringstapet, armeringsduk, glasfiberväv, microlit), vi undviker helst mönstrade saker om det går.
De stora frågorna är väl egentligen: Är väggar med olika finish konstigt, är bredspackel på gips bra eller bör man köra på någon väv av något slag?
Tack på förhand!
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
A låter finast
Klicka här för att svara