Har åtminstone ett rum som vi tänkte mål. Det kluriga är att två väggar är gipsade och två väggar är lättbetong (likt resten av huset). Det är ganska rena ytor även om litet spacklande behöver/bör göras på alla väggar.

Vad rekommenderar ni
A) Bredspackla allt (inklusive gips) och måla över
B) Bredspackla lättbetong, snygga till gips och måla och få två olika ytor (en grov och en fin)
C) Sätta upp någon form av duk (renoveringstapet, armeringsduk, glasfiberväv, microlit), vi undviker helst mönstrade saker om det går.

De stora frågorna är väl egentligen: Är väggar med olika finish konstigt, är bredspackel på gips bra eller bör man köra på någon väv av något slag?

Tack på förhand!
 
A låter finast
 
Håller med om att A nog ger trevligast känsla men känns litet fel att göra en slät yta skrovlig :/
 
Lime113 skrev:
Håller med om att A nog ger trevligast känsla men känns litet fel att göra en slät yta skrovlig :/
Det är ju inte riktigt tanken med bredspackel... snarare tvärtom.
 
nemlan skrev:
Det är ju inte riktigt tanken med bredspackel... snarare tvärtom.
Beror på hur fint spackel du har och hur duktig du är. Men en gipsskiva får väl anses vara slät...?
Men Nemlan vad föreslår du? :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.