1 345 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Måla gammalt trägolv
Har en gammal "lillstuga" från 30-talet, som har ett lika gammalt plankgolv. Obehandlat och fullt med vardagens fläckar. Jag vill måla det vitt, men vill inte kosta på en förmögenhet vare sig på färg eller i form av arbete. Kommer att bli ett sommarrum för gäster. Hur kan jag måla golvet så att det ändå blir ett acceptabelt resultat.
Kan naturligtvis skura golvet noga, dammsuga och kanske, men helst inte, slipa något.
Vilken sorts färg ska jag använda? Helst en färg som täcker fläckarna. Väldigt tacksam för synpunkter.
Kan naturligtvis skura golvet noga, dammsuga och kanske, men helst inte, slipa något.
Vilken sorts färg ska jag använda? Helst en färg som täcker fläckarna. Väldigt tacksam för synpunkter.
Vanlig golvfärg typ denna nedan, eller linoljefärg.K Kristina J skrev:Har en gammal "lillstuga" från 30-talet, som har ett lika gammalt plankgolv. Obehandlat och fullt med vardagens fläckar. Jag vill måla det vitt, men vill inte kosta på en förmögenhet vare sig på färg eller i form av arbete. Kommer att bli ett sommarrum för gäster. Hur kan jag måla golvet så att det ändå blir ett acceptabelt resultat.
https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/nordsjo-perform-diamond-floor.html
Klicka här för att svara