Nu har vi fixat golvet i den gamla ladugården, det gick fint att bränna av oljefläckarna :D
Nu ska väggarna målas och jag har problem!
Jag har sökt och sökt på färger och metoder, men inget passat direkt in på vårt "garage".
Väggarna är murade av betonghålsten med puts på insidan. Dagens "målning" består av flera olika lager, kalkfärg, på vissa ställen någon sorts limfärg, på andra ställen verkar det vara en mer modern matt färg och över alltihopa är det stänk av koskit!
Vad målar jag lämpligen med????
Funderar på en vanlig billig matt vägg- och takfärg från ÖB eller nåt...

Tvätta väggarna med högtryckstvätt alternative rotborste och vatten om du vill få något att sitta på gammal kalkfärg.

När ytan är så ren att den inte "dammar av sig" när du stryker fingrarna över den är det ok att måla.

Färgval? Jag skulle tro att en silikatfärg är det som passar bäst för dig.

Jo, jag vet att det är högtrycken som gäller. Men eftersom vi inte har vatten i ladugården så faller det bort. Den finns f ö 50 mil härifrån just nu :(
Vi har skrapat av så mycket som går, problemet är mest att det är målat med så många olika färgsorter. På vissa ställen kritar den, vissa ytor ligger det nästan 1 cm (lim?)färg, den kritar inte, och på vissa ställen är det troligen plastfärg av något slag ???

Får väl ta ett svep med rotborsten och se hur det blir :)

• Gilla
Jagets
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.