Hej,
Jag har höjt innertaket i ett av våra sovrum. Jag fick fram två stockar av gran (tror jag) som är en del av den bärande konstruktionen. Jag har slipat dessa och nu tänkte jag lacka dessa eller eventuellt måla dem.
Behöver man tänka på något speciellt här? Funkar vilken färg eller lack som helst? Eller bör man ha något som andas?
Finns det en risk om man målar dessa att de kan ruttna innefrån?
Jag har höjt innertaket i ett av våra sovrum. Jag fick fram två stockar av gran (tror jag) som är en del av den bärande konstruktionen. Jag har slipat dessa och nu tänkte jag lacka dessa eller eventuellt måla dem.
Behöver man tänka på något speciellt här? Funkar vilken färg eller lack som helst? Eller bör man ha något som andas?
Finns det en risk om man målar dessa att de kan ruttna innefrån?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Jag hade också oljat!
Du behöver inte oroa dig för att någon behandling skulle vara skadlig, välj vad du tycker blir fint.
Du behöver inte oroa dig för att någon behandling skulle vara skadlig, välj vad du tycker blir fint.
Klicka här för att svara

