Hej,

Jag har höjt innertaket i ett av våra sovrum. Jag fick fram två stockar av gran (tror jag) som är en del av den bärande konstruktionen. Jag har slipat dessa och nu tänkte jag lacka dessa eller eventuellt måla dem.

Behöver man tänka på något speciellt här? Funkar vilken färg eller lack som helst? Eller bör man ha något som andas?

Finns det en risk om man målar dessa att de kan ruttna innefrån?
 
  • Slipade granstockar i taket som en del av bärande konstruktion i ett sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd träolja så får dom en härlig nyans som lirar som en markering mot taket, målarfärg förstör intrycket som ska vara för synliga bjälkar i tak och bleks/gulnar med tiden.
 
Jag hade också oljat!

Du behöver inte oroa dig för att någon behandling skulle vara skadlig, välj vad du tycker blir fint.
 
Toppen, tack för svaren. Tack :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.