Är snart färdig med totalrenoveringen av vårt radhus o e nu sugen på att måla ytterdörren!

För tillfället är dörren i en vitgul nyans som inte står sig så jättebra mot resterande nymålade ytor i hallen.

Så min fråga är hur jag ska gå till väga o finns det nått "kul" man kan göra med en ytterdörr? Tänkte köpa nytt handtag o så men vilken färg ska jag välja? Huset utvändigt är gult o hallen är målad i vit choklad. Ska man bara måla den i vit?

Kul med svar!  :)

Hejhej,

en vit dörr funkar nog bra, ett rätt säkert kort. Men om jag hade chansen att måla en ytterdörr skulle jag göra den RÖD. Enligt Feng Shui känns en röd dörr välkomnande och fin, och det stämmer på mig iaf. Om ert hus är citrongult passar det eventuellt inte så bra med rött till, men om det går mer åt varm-gul-orange kan det funka.

Lite vågat skulle t.ex. en mörk olivgrön kunna vara. Eller kanske nån slags mörk lila-röd (typ aubergine).

Redhead skrev:
Hejhej,

en vit dörr funkar nog bra, ett rätt säkert kort. Men om jag hade chansen att måla en ytterdörr skulle jag göra den RÖD. Enligt Feng Shui känns en röd dörr välkomnande och fin, och det stämmer på mig iaf. Om ert hus är citrongult passar det eventuellt inte så bra med rött till, men om det går mer åt varm-gul-orange kan det funka.

Lite vågat skulle t.ex. en mörk olivgrön kunna vara. Eller kanske nån slags mörk lila-röd (typ aubergine).
Huset är nog mer åt det varmare gula...o har faktiskt varit inne på att måla det i nån grön nyans! Vårt kök är målat i Alcros chai (komb av beigt, grått o lite grönt)

Hade ju varit ganska häftigt att ha dörren i samma färg som köket!?

:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.