Hej, jag borde såklart ha kostat på dolda rör vid stambytet. Men har nu utanpåliggande rör som ni ser. Jag skulle vilja få rören vita eller täcka dem på något sätt med ett vitt hölje. Några tips?
Synliga duschrör på vit kakelvägg med mässingsfärgad dusch och kranar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Möjligen vinyl. [länk]

Eller byta mot lackade. [länk]
Jättetack! Vet du om det finns lackade blandarfästen i vit färg och även muttrar som ska fästas på blandarfäste?

• Kromade blandarfästen och vattenrör mot vit kakelvägg med en del av en guldbrun kran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Möjligen vinyl. [länk]

Eller byta mot lackade. [länk]
Kan man få se en efterbild om du målade dom? Jag är i samma siguation. Har beställt allt i mässing till min renovering och nu får jag reda på att vattendragningsrören inte går att göra i mässing

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Klart att det finns rör i mässing. Googla bara mässingrör 12 mm eller 15 mm.

T Thomas_Blekinge skrev:
Klart att det finns rör i mässing. Googla bara mässingrör 12 mm eller 15 mm.
Det verkar inte finnas för tappvatten. Jag har googlat runt massor men är ju helt borttappad när det kommer till fackspråk för vvs. Det är för utanpåliggande rör till dusch och handfat.

Det är för att ingen efterfrågar VVS-rör i mässing. Men det finns inget som hindrar att köpa mässingrör med samma dimension som kopparrör och använda för VVS. Alla kranar och kopplingsdetaljer är ju också av mässing, även om de är utvändigt förkromade.

T Thomas_Blekinge skrev:
Det är för att ingen efterfrågar VVS-rör i mässing. Men det finns inget som hindrar att köpa mässingrör med samma dimension som kopparrör och använda för VVS. Alla kranar och kopplingsdetaljer är ju också av mässing, även om de är utvändigt förkromade.
Verkligen? Så det finns ingen bestämmelse att man måste ha en särskilt certifiering till just tappvatten då? Typ för försäkringsbolag osv?

S Sarah-Sophia Tyborn skrev:
Så det finns ingen bestämmelse att man måste ha en särskilt certifiering till just tappvatten då?
Rör får du kröka och koppla själv.

S Sarah-Sophia Tyborn skrev:
Verkligen? Så det finns ingen bestämmelse att man måste ha en särskilt certifiering till just tappvatten då? Typ för försäkringsbolag osv?
Nej. Men köp inte i slödaffären.
Det ska ha samma väggtjocklek som kopparrören som man normalt använder. T ex 12 mm ytterdiameter och 1 mm väggtjocklek. Då passar också standardkopplingar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.