10 718 läst ·
9 svar
11k läst
9 svar
Måla/bygga in innedel värmepump?
Hej!
Har fjärrvärme och funderar på sikt att skaffa en värmepump som bara ska gå som kylsystem på övervåningen (1.5-plan), men upplever att de alla är så skrymmande/fula, oavsett golvmodeller eller "designmodeller" som sitter högre upp på väggen. Och ja, vi har fönstermarkiser.
Någon som har erfarenhet av att måla/bygga in innedelen på något sätt?
Har fjärrvärme och funderar på sikt att skaffa en värmepump som bara ska gå som kylsystem på övervåningen (1.5-plan), men upplever att de alla är så skrymmande/fula, oavsett golvmodeller eller "designmodeller" som sitter högre upp på väggen. Och ja, vi har fönstermarkiser.
Någon som har erfarenhet av att måla/bygga in innedelen på något sätt?
Att bygga in innedelen låter som en dålig ide. Det hela bygger ju på att den ska suga in och blåsa ut luft, allt som hindrar detta reducerar funktionen på pumpen.
Sedan ska det gå att komma åt filter i innedelen för rengöring.
Sedan ska det gå att komma åt filter i innedelen för rengöring.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har en kompis som gjort liknande detta, fast utan ett sluttande tak då.
https://www.elgiganten.se/cms/varme...-till-din-varmepump-sa-att-den-haller-langre/
Väldigt diskret i hans sommarhus. som förvisso har panel på väggarna inne...
https://www.elgiganten.se/cms/varme...-till-din-varmepump-sa-att-den-haller-langre/
Väldigt diskret i hans sommarhus. som förvisso har panel på väggarna inne...
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Trådskaparen pratar om innerdelen och kaninburarna som ni pratar om är till för utedelarna hoppas jag för ingen bygger väl kaninbur runt innerdelen 
Får testa en säsong att styra ventilationen på full blås för att vädra ut varmluft under kvällar/nätter. Sedan kanske det blir till att måla innedelen om det blir luftvärmepump (väggarna är inte vita). Får återkomma nästa år om hur det blir, hehe.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
går även att foliera om man vill göra det själv eller om man har råd att lämna in den för det
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
