Hej,

Jag har före detta svarta betongpannor på mitt tak. Numera har de tappat färgen (och är grå) speciellt på södersidan och det ser inte kul ut. Kan man göra ngt åt detta utan att byta pannorna?
Tack.
/Mag
 
Har samma problem och vill göra samma sak som du.
Har du fått några vettiga svar?
 
Nej, tyvärr, mitt problem kvarstår. Hör jag ngt så får du besked.
/Magnus
 
Mina föräldrar har bruna Örebropannor, jag sa något till lastbilschauffören om att dom som låg på taket var mattare än dom nya som levererades till en utbyggnad !

Han svarade att det var vanlig akryllack och enkelt att pensla på lack på dom blivit matta !

Kanske är möjligt att "tona" lacken svart till svarta pannor ?

Klarlack till bilar kan ju färgas i.a.f.......
 
Hej!

Jag har ett tak från 69 som jag högtryckstvättat. Färgen blev ljusgrå-beige och skulle se bättre ut om det var mörkare. Vore intressant att höra hur det gick med era tak, Magnyz och Marrej.

Hälsningar
Uffe
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.