6 073 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Mäklare i Malmö?
Mitzi Frändevi är mycket bra! Trevlig, proffessionell och håller säljaren uppdaterad hela tiden med vad som sker.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag tror det kan bli lite vanskligt att bara be om referenser på en bra mäklare i Malmö. En bra mäklare skall vara bra på just den typ av objekt som du har att sälja. Dvs är det en lägenhet eller villa, har mäklaren stor erfarenhet av den stadsdel som är aktuell. Hur ser profilen ut, brukar de sälja "lyxbostäder" eller renoveringsobjekt, hur passar det med din bostad osv.
En mäklare som saknar lokal erfarenhet kommer att ha svårt att bedömma ditt objekt rätt och sätta ett bra utropspris. Han kommer att verka okunnig när spekulanter frågar om saker som kommunikationer etc.
Är han van att hantera den målgrupp som kan antas vara mest intresserade av din bostad osv.
En mäklare som saknar lokal erfarenhet kommer att ha svårt att bedömma ditt objekt rätt och sätta ett bra utropspris. Han kommer att verka okunnig när spekulanter frågar om saker som kommunikationer etc.
Är han van att hantera den målgrupp som kan antas vara mest intresserade av din bostad osv.
Tror faktiskt att man måste ha en stor byrå i ryggen också. Det var därför jag rekomenderade min mäklare vidare från vår lyckade försäljning och vårt köp där Robert var kanon.
Våra vänner hade haft en mindre mäklare ett tag utan att nästan ha några kunder alls. Sen tog han över och den var såld på under tre veckor. Från att inte ha några kunder alls till budgivning. tror jag dels är mäklaren men också att Bjurfors är stora.
Hej svejs. Sara
Våra vänner hade haft en mindre mäklare ett tag utan att nästan ha några kunder alls. Sen tog han över och den var såld på under tre veckor. Från att inte ha några kunder alls till budgivning. tror jag dels är mäklaren men också att Bjurfors är stora.
Hej svejs. Sara
Jag ringde till Robert och han verkade stabil och kunnig. Han hade nyligen sålt i huset intill så det var perfekt. Det var faktiskt till en bekant till oss så det passade utmärkt. Tack för tipset.
Håll tummarna nu!
Håll tummarna nu!
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Användarna Hakan Andersson och Sara Nilsson som troligen heter något annat egentligen skriver här i egenskap av representanter för Bjurfors mäklarfirma i Malmö.
Så här jobbar alltså en "seriös" stor mäklarfirma för att ragga kunder. Har man inga nöjda kunder så får man låtsas vara nöjd kund och skriva referenser på forum.
Så här jobbar alltså en "seriös" stor mäklarfirma för att ragga kunder. Har man inga nöjda kunder så får man låtsas vara nöjd kund och skriva referenser på forum.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
hempularen skrev:Användarna Hakan Andersson och Sara Nilsson som troligen heter något annat egentligen skriver här i egenskap av representanter för Bjurfors mäklarfirma i Malmö.
Ser ju att båda användarna är nyreggade men hur har du fått koll på att det ligger till så ?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Vi diskuterar inte hur vi jobbar.
Klicka här för att svara