52 341 läst ·
565 svar
52k läst
565 svar
Mäklare får erinran efter att ha flirtat med köpare
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 534 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 534 inlägg
trist attitydAndersMalmgren skrev:
Hade det vart bättre om han låtsades inte ha hennes nummer och stalka upp henne på facebook?
Lägg av nu, mäklaren var högst artig och respektfull och uppdraget var över.
Pratade med några gamla kompisar om det här föra sommaren dom menade att det var vanligt med relationer mellan lärare och studenter både på svenska universitet och utländska och både kvinnliga och manliga lärareJetkokos skrev:
White knight hit, lättkränkt dit — ändå finns det typ 50 inlägg här från kränkta män.
Det finns tid och plats för allt, även flörtande och raggande. Jag kunde inte flörta med studenterna på högskolan när jag undervisade där (inte ens med dem i samma ålder) — inte för att de är lättkränkta, utan för att det inte är rätt plats för det. Och ska man gå emot den förväntade normen så får man väl ändå tolka lite signaler först. Det kan denne mäklare inte ha gjort…
Medlem
· Sverige
· 5 689 inlägg
Jag skulle vara förvånad om det inte var på det sättet. Är fråga om vuxna människor och folk gör som de gör, precis som på alla andra arbetsplatser. Finns situationer där det måste iakttas försiktighet kan man anta men det löser man väl efter hand.M maria01 skrev:
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Niclas Gustafsson skrev:
Verkligen inte. All typ av serviceyrke har samma problematik. Som jag skrev i mitt första inlägg angående kvinnor som inte vågar ta sin bil till verkstan. Många känner sig osäkra för att släppa in rörmokare och elektriker i hemmet när de är ensamma osv osv. Även myndigheter och utbildningsinstanser dras med samma problematik där lärare ger kvinnor som accepterar att flörtas med högre betyg och förmåner osv.
Var får du all den här infon ifrån?
Det kanske är mer än vad vi fick se? Kanske har han varit slemmig typ IRL och betett sig olämpligt, bara det hon inte hade "bevis" tills sms:et?
Verkligheten är ofta mer nyanserad än vad som framkommer i artiklar.
Till er som säger att det var utanför kundställning eftersom ärendet var avslutat: de fick kontakt som kund och mäklare och hon känner honom endast som mäklare. Då är han fortfarande i den roll. Han tar kontakt via mäklarerollens telefonnummer dessutom och han pratade om sin mäklarroll också.
Själv skulle jag nog "bara" ha blockerat honom, om det är just det, dvs att han "bara" skickade just det sms:et. Men hon kanske har råkat ut för en massa sådant i sitt liv och är duktigt trött och det blev någon sorts "sista droppen" och det blev han som fick ta smällen.
Till er som säger att det var utanför kundställning eftersom ärendet var avslutat: de fick kontakt som kund och mäklare och hon känner honom endast som mäklare. Då är han fortfarande i den roll. Han tar kontakt via mäklarerollens telefonnummer dessutom och han pratade om sin mäklarroll också.
Själv skulle jag nog "bara" ha blockerat honom, om det är just det, dvs att han "bara" skickade just det sms:et. Men hon kanske har råkat ut för en massa sådant i sitt liv och är duktigt trött och det blev någon sorts "sista droppen" och det blev han som fick ta smällen.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 534 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 534 inlägg
Du måste ha världens tråkigaste attityd mot dina medmänniskor ifall du skulle blockerat en person som frågar ut dig på en dejt. Är man inte intressserad kan man väl säga det istället för att vara ett otrevligt rövhål?I ichigo skrev:Det kanske är mer än vad vi fick se? Kanske har han varit slemmig typ IRL och betett sig olämpligt, bara det hon inte hade "bevis" tills sms:et?
Man får väl förutsätta att mäklaren som "råkar" ragga i kundregistret istället för bland sina kollegor är en av en viss sort, och att anmälan var befogad.S SueCia skrev:
Rövhålet i den här historien blev anmäld, och försökte ljuga sig loss. Precis som man kan förvänta sig av den sortens personer.
Bara gissningar.Unikt namn skrev:
Det ända vi vet, är att han skickade ett SMS. Inget annat.
Staffans
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Det här är väl precis lika ok som att bli upp-smsad av sin uberchaufför när denne går av sitt pass (dvs inte alls.) Förskolor och skolor må ha fått omotiverad panik av gdpr, men i sådana här fall är det väl ganska solklart.
MjaStaffans2000 skrev:
Det vi vet är att smset skickades.
Att mäklaren påstår att smset var menat åt en kollega.
Samt att mottagaren tyckte det var tillräckligt allvarligt för att hon skulle anmäla händelsen.
Sen kan man ju spekulera i om mäklaren är värdens skönaste kille som blev missförstådd av en lättkränkt tjej.
Eller om mäklaren bara råkade skicka fel.
Eller om det var en medel slem-mäklare som behövde bli tillsagt på skarpen.
Jag blir ju trött på tramset om att man inte får lämna komplimanger längre. Det går utmärkt.
Man får bara göra det utan att ha kuken givakt i pannan eller när mottagaren är i beroendeställning.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 534 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 534 inlägg
Men du vet absolut ingenting om vad som hände på visningen. Jävligt creepy att framställa sin egen verklighet sådär.E Elektra skrev:
tveksamt att du har haft en stalker hörru
Känner ett par där kvinnan är läkare och att de träffades när han var patient på sjukhuset där hon arbetade. Ska man då överföra nyhetsartikelns innehåll till andra yrkesgrupper så innebär det att amorösa möten via arbetsplatsen är förbjudna (även om det är på din fritid).
Fast det är ju bara en trend i tiden där man solidifierar sin verklighetsbubbla och allt som pockar på uppmärksamhet är farligt, eller så är det betydligt mer som inte framkommer i artikeln.
Fast det är ju bara en trend i tiden där man solidifierar sin verklighetsbubbla och allt som pockar på uppmärksamhet är farligt, eller så är det betydligt mer som inte framkommer i artikeln.
Av egen erfarenhet vet jag att vissa tjejer är lite, eller mer åt det djäkligt lättstötta hållet.Unikt namn skrev:
Mja
Det vi vet är att smset skickades.
Att mäklaren påstår att smset var menat åt en kollega.
Samt att mottagaren tyckte det var tillräckligt allvarligt för att hon skulle anmäla händelsen.
Sen kan man ju spekulera i om mäklaren är värdens skönaste kille som blev missförstådd av en lättkränkt tjej.
Eller om mäklaren bara råkade skicka fel.
Eller om det var en medel slem-mäklare som behövde bli tillsagt på skarpen.
Jag blir ju trött på tramset om att man inte får lämna komplimanger längre. Det går utmärkt.
Man får bara göra det utan att ha kuken givakt i pannan eller när mottagaren är i beroendeställning.
De är inte många, men jag har träffat ett par stycken, som jag bla. beskrev tidigare. Sedan har vi unga mödrar med barnvagn, som förväntar sig total underkastelse och lydnad av sina medmänniskor -"Men, hallå. Ser du inte att jag har en barnvagn", fräser de. Lite utanför ämnet, men en observation från verkligen.
Så om den korkade mäklaren. Korkad för att han skyllde ifrån sig, är en förföljare, eller inte, är som sagt rena spekulationer och då rakt inget man får förutse.
Staffans
Det fick mig att tänka på en kompis som låg länge på sjukhus. Han gifte sig med "slynanS Sofriko skrev:Känner ett par där kvinnan är läkare och att de träffades när han var patient på sjukhuset där hon arbetade. Ska man då överföra nyhetsartikelns innehåll till andra yrkesgrupper så innebär det att amorösa möten via arbetsplatsen är förbjudna (även om det är på din fritid).
Staffans
Jag tycker det är fascinerade att vissa träffar lättstötta personer överallt, medan jag själv endast läser om dem.Staffans2000 skrev:
Av egen erfarenhet vet jag att vissa tjejer är lite, eller mer åt det djäkligt lättstötta hållet.
De är inte många, men jag har träffat ett par stycken, som jag bla. beskrev tidigare. Sedan har vi unga mödrar med barnvagn, som förväntar sig total underkastelse och lydnad av sina medmänniskor -"Men, hallå. Ser du inte att jag har en barnvagn", fräser de. Lite utanför ämnet, men en observation från verkligen.
Så om den korkade mäklaren. Korkad för att han skyllde ifrån sig, är en förföljare, eller inte, är som sagt rena spekulationer och då rakt inget man får förutse.
Staffans
Kan det bero på hur man för sig bland folk eller något annat?