Låter ju konstigt. Är det samma maskin du fått tillbaka lagad eller har du fått en helt ny? Någon annan gemensam nämnare, typ samma batteri varje gång den havererar eller dylikt?

Samma maskiner får jag tillbax. Lagade med ny avtryckare. Olika batterier. Märkligt!

Asås skrev:
Har själv massor med Makita 18-V och dom fiunkar bra för mig, dock så kan allting gå sönder.
Ett byggföretag jag jobbar åt en del har olika fabrikat på maskiner men börjar gå över till Makita, för dom andra går bara sönder. Hitachi är väl dom som klarat sig bäst men det är å andra sidan bara skruvdragare. Dom överlägset sämsta var Milwaukee. Fördelen med Makita 18-V är att man kan ha samma batterier och laddare till så gott som alla maskiner man behöver.
Jobbar inom bygg och våra maskiner som håller överlägset bäst är milwaukee och dewalt , sämst Bosch.
Vi har några 18v maskiner från makita och dom funkar bra men belastar man dom lite så luktar det bränt direkt.

Purre
Problemet med makita kan vara att man täpper till lufthålen baktill då man trycker på ordentligt

Kör makita 18v skruvdragare och slagskruvdragare dagligen på jobbet och aldrig råkat ut för nåt liknande, grym ork i maskinerna och jag har varit rätt elak mot mina. :)

jag har 7 olika Makita 18v enheter (skruvdragare, slagskruv, cirkelsåg osv). Alla batterierna som jag fick med när jag köpte dem för 5 års sedan har gått sönder. Jag har kört väldigt hårt med vissa. tex. pajade fräsen när jag skulle fräsa in elrör i ett helt hus så jag använde vinkelslipen i stället. Jag körde i princip non-stop i flera dagar (3 batterier, två laddare).

Men jag är bara hobby snickrare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.