Hejsan!!!!

Har lite problem med min nya Makita, klingan vobblar.
Inte mkt kapat med den nya sågen, sååå jag blidde lite fundersam när klingan vobblade gode mkt.

Ja ja, tänkte jag bytte klinga till en ny (500:-), men det var samma.

Har tagit isär, rengjort medbringa, ja jag tycker jag gjort allt.....

Ngn som har tips?

/Thomas

Kan du känna glapp i lager eller nått?
Verkar ju vara en snäckväxel i den där och en hel del kullager till just klingan - Ingen garanti kvar?

Sprängskiss här!

Verkar vara ett vanligt fel enligt vad jag har läst på nätet.

Another common problem with these is blade wobble. When you open a LS1013 motor, you will see the armature makes direct contact with the gear on the output shaft. When you disassemble a LS1016 there are a few gears between the armature gear and the output shaft. This leaves a lot of room for slop and failure.

Shit !! Det var juh ingen rolig läsning :( Får ta kontakt med leverantören. Garanti finns kvar, köpte den 2012-08-31
Tack för hjälpen.

Uppdatera gärna tråden när du varit i kontakt med leverantören. Har samma maskin. Än så länge (3 mån gammal) är den felfri. När/var är din tillverkad? Min är Made in UK, 2011 vad jag kan se på typskylten.

Vore sanslöst om en stor tillverkare som Makita inte fått styrsel på ett problem som verkar ha´varit känt i tre år?!?

@Thomas_LLA; fick du nån hjälp från leverantören? Finns det nån seriös lösning på problemet??
Min såg fungerar utmärkt men den är extremt lite använd och garantin går snart ut så jag börjar bli lite nojig...

BUMP!

Klämde på denna såg idag, påpekade att jag tidigare läst om problemen med wobblande klinga men butiken hade inget att säga/komma med.
Hur har det gått för er som har sågen? Problemen lösta? Makita ställt upp med byten/rep?

Min såg funkar fortfarande som den ska (men den är fortfarande väldigt lite använd...).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.