495 071 läst ·
2 501 svar
495k läst
2,5k svar
Makita-klubben (för nördar)
Men jag borde klara mig med billigare?
https://www.jula.se/catalog/verktyg...re/skruvdragarpaket-med-tva-batterier-021665/
Det där verkar vara åtminstone 1000kr billigare än de paketen ni föreslagit. Men varför?
https://www.jula.se/catalog/verktyg...re/skruvdragarpaket-med-tva-batterier-021665/
Det där verkar vara åtminstone 1000kr billigare än de paketen ni föreslagit. Men varför?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Vet du om du gillar att använda slagskruvdragare? Det verkar vara lite av en vattendelare bland oss skruvare. Om jag var du hade jag siktat på att hitta en bra deal (ny eller begagnad) på DDF484 med laddare och batterier och sedan kompletterat med något lämpligt. DDF083 med 2Ah-batteri är en favorit hos många. Mig inkluderad.D Dankerz skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Kör på DLX2189TJ som har DDF484, har 484:an själv och är toppennöjd. Kollar man runt på forumet så är det många som uppskattar den.
Paketet på Jula har 482:an som inte alls är populär, mest läst klagomål om den.
Paketet på Jula har 482:an som inte alls är populär, mest läst klagomål om den.
Har försökt hitta någon bra deal på 484an (med laddare och batteri) på Tradera ett par veckor nu men det är svårt. Begagnade laddare går nästan för ny priser och batterierna är inte långt efter. Ddf083 har jag inte sett alls tyvärr.hobbs skrev:
Vet du om du gillar att använda slagskruvdragare? Det verkar vara lite av en vattendelare bland oss skruvare. Om jag var du hade jag siktat på att hitta en bra deal (ny eller begagnad) på DDF484 med laddare och batterier och sedan kompletterat med något lämpligt. DDF083 med 2Ah-batteri är en favorit hos många. Mig inkluderad.
Man säljer helt enkelt inte sin ddf484. Tipset är att kolla på nätauktionsfirmor om man nu vill ha beggade. Nätauktionsfirmorna är helt annan historia dock, men blir sällan billigare iom massa extra avgifter osv. plus att maskinerna ofta kan va lite hårdare körda (är inventarier från företag i kk som säljs)A Agorazo skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Hornbach (och NetOnNet med) har väl 484RTJ för typ 2990... Det är nog det bästa startpaketet om man behöver både skruvdragare och laddare...A Agorazo skrev:
Ja, det kan vara rätt märkliga priser ibland.. Det tråkiga svaret är väl att tålamod och att inte vara rädd för att köpa maskiner som ser slitna ut är receptet för att lyckas. Jag hittade aldrig heller någon DDF083 begagnad, så den är en av få jag köpt ny.A Agorazo skrev:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 284 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 284 inlägg
Jag kör 680 på skena och tycker det fungerar riktigt bra. Inga klagomål alls.M Mickebandsåg skrev:Själv har jag andra maskiner till skenor så jag har inte provat till makita men 680 har klingan till vänster och borde kännas knepigt att köra på skena? Större delen av sulan kommer då hänga i luften eller över avkapet
660 har klingan på höger sida vilket känns mer naturligt om man kör skena?
Någon som har provkört får gärna tycka till
680 har en "rafter hook"! Den är guld värd tycker jag när man håller på med tak eller från ställning att kunna lägga ifrån sig sågen utan att den skall pipa iväg