Hej!
Behöver köpa en ny excenterslip. Har haft en grön Bosch PEX400AE och varit helnöjd med den. Funderade på en blå Bosch GEX 125-150 AVE eftersom de gröna inte verkar ha dammsugaranslutning längre. Men nu upptäckte jag att det faktiskt finns en batteridriven med sugande påsupptagning: Makita BBO180. Verkar mycket praktiskt att kunna slippa både nätsladd och klumpig dammsugare när man kravlar runt på stora ytor. Jag slipar ett stort fernissat båtdäck varje vår. Är det någon som har erfarenhet av Makitan? Räcker sugförmågan till påsen jämfört med när man har dammsugare?
Makita.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har maskinen och mina erfarenheter är; nja, en del hamnar ju i påsen helt klart men kan inte jämföras med en dammsugaransluten maskin. Jag är nöjd för mina behov.

Det går ju att ansluta även denna till dammsugare med lämplig adapter - dock inget jag har haft behov av.

Tack. Ja, det var väl det man kunde misstänka. En dammsugares kraft går väl inte att jämföra med en inbyggd i slipen. Bra att veta att den kan anslutas i alla fall. Då slipper man ju åtminstone sladdvindan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.