Jag hade tagit Makitan inte för att jag tror att det är någon större skillnad utan för att jag dödat varenda bosch skruvdragare jag använt på tok för tidigt (och det är inga enstaka maskiner utan många).
Bosch kanske blivit bättre på sista åren men jag är tveksam till bosch kvalitet på skruvdragare.
Makita hade en del bekymmer i början med sina borstlösa skruvdragare men nu fungerar de bättre.
Den stora frågan är vad du ska använda maskinen till innan man bestämmer vilken man väljer.
Men i valet mellan dessa två så tror jag inte det är någon större skillnad men jag hade valt Makitan.
Innan någon påstår att jag använt bosch maskinerna fel så är det bosch som valt maskinerna till ändamålen jag använt dem för.

Verkar som om det är 50-50 bland era åsikter, precis som min. Till slut blev det ändå en beställning av Bosch-dragaren igår då jag redan har den gamla limpan 135 CE ur deras blåa sortiment som är mitt absoluta favoritverktyg. Visserligen sladd till den men den kan jag bara inte byta ut. Nu får jag nog ta och uppdatera den lite med en L-boxx så dom verkligen kommer överens i förrådet ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.