P
Var förbi Bauhaus idag för att fylla på Makita-familjen med en borrskruvdragare.

Fick hjälp av en enligt mig halvt okunnig och påstridig säljare.

Blev tipsad om paketet DLX2127MJ för att jag får med 2 4.0Ah batteri och säljaren påstod att maskinerna skulle vara borstfria. Väl hemma inser jag att de inte alls var borstfria.

Priset var vettigt och maskinerna känns bra i handen. Hur hade ni gjort? Behållt dem eller bytt dem. Söker råd från mer insatta Makita användare. Är detta ett bra kit för hemmasnickraren som vill kunna lita på verktygen?

Länk: https://www.bauhaus.se/kombokit-makita-18v-ddf482-dtd152.html

Jag köpte ett liknande paket, DLX2005MJ, för ett par år sen som jag varit mycket nöjd med.
Men, DHP458 som ingick i det paketet är enormt mycket bättre än DDF482 som ingår i paketet du köpte.

Just DDF482 tycker jag är lite för klen för sin storlek. Har varit några gånger den inte orkat med både när jag skruvat och borrat normala saker. Den är skapligt tyst, men det finns defintivit bättre alternativ för samma pengar.

MultiMan
Jag köpte DLX2055TSP på Bauhaus för 4000kr för något år sedan. Innehåller DHP481 och DTD145 samt två 5Ah + laddare. Känns som ett betydligt bättre köp, men finns väl inte kvar tyvärr.

Hade personligen aldrig velat ha borstmaskiner igen.

P
Tack för svar. Blev byte till ett borstlöst kit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.